Det börjar närma sig...

I 110 dagar har vi klippt av en flik om dagen från vår "räkna ner kalender" och nu står det 29 dagar kvar! Men allt börjar falla på plats och det är bara småfix kvar. Visumen ska vara klara på fredag för hämtning på ambassaden och mitt arbetsvisum, som inte kom på flera månader, är nu i tryggt förvar i min resemapp. 

Huset som vi velade med länge och som vi till slut bestämde oss för att försöka hyra ut är nu uthyrt! Vi ansåg att det skulle vara säkrare att någon bodde i det (även om det är en risk) än att det skulle stå tomt mitt i mörka vintern. Vi la ut vårt hus på en sida som heter Samtrygg för flera månader sedan och när vi var på väg att ge upp kom det ett sms i lördags morse om att vi har en intresserad. I söndags hade vi visning och igår skrev vi kontrakt! Så smidigt och snabbt. Vi gillade våra hyresgäster och behövde inte fundera länge. Med denna extra inkomst bor vi "gratis" under hela vår vistelse i Thailand.

Jag har nu på morgonen mailat till mina elevers föräldrar och har bjudit in alla till inskrivningssamtal. (Tur att jag har en ledig dag i veckan).  Känns fortfarande surrealistiskt att det är just jag som ska få den äran att undervisa i 2 månader i Thailand, men detta är något jag har strävat efter i många år. Skaffat mig erfarenheter av olika slag för att någon gång få ett sådant jobb. Och nu var det dags! På första försöket fick jag jobbet som så många andra bara drömmer om. Känner mig väldigt lyckligt lottad.

Kommentarer

Populära inlägg