Sista dagen på Sanuk

Och så kom den här dagen, sista dagen i skolan. I 5 månader har vi gått och jobbat på Svenska skolan i Thailand- Sanuk i Hua hin. Tiden har gått oerhört fort, som vanligt när man gör något kul. Barnen har utvecklats mycket och vi har fått nya vänner för livet.

Både jag och barnen kände inte lika mycket som förra året när vi slutade. Då var vi ledsna och det kändes mer som ett avslut. Tror det beror på två saker, för det första att vi börjar bli vana vid att säga hej då, både till folk i Sverige och i Thailand. Nu var det 4:e gången på 14 månader som vi tog avsked. Och för det andra så är vi inte på väg hem. På måndag börjar vår hemskolning på "Ahlstars Charter School" - vår egna skola. Både jag och barnen ser mycket fram emot att undervisa/plugga på detta vis. Jag har en gedigen planering och stora planer för undervisningen och barnen ser fram emot att få mycket gjort under dagarna. För tänk vilken lyx - att få ha en klass med 2 elever, 1 lärare + en assistent (min man). Och att få sitta vart i världen man än känner för. Detta är en möjlighet som vi är oerhört glada och tacksamma över och en "one in a Lifetime" -grej som vi gör som familj. 
När man slutar på Sanuk tackas man av i mitten av alla barn och föräldrar på skolan. Man får tre fina ord från sin pedagog och ett tal om hur fantastisk man är. Detta är en fin tradition och ett uppskattat inslag på Sanuk.
Hampus tre ord i år blev: Uppmärksam, omtänksam och vinnare. Tycker det stämmer utmärkt.


Även Elliot fick sitta i mitten och ta emot tre fina ord av sin pedagog, Ornina.




Elliots tre ord i år blev: Glädjespridare, go och driftig. Som förälder är man oerhört stolt att höra en pedagog berätta om allt positivt sitt barn har visat upp i skolan. Något alla borde få möjlighet att uppleva.

Mina underbara elever tackade av mig med att överraska med presenter och plakat. "Bästa läraren Jessica"- så gulligt.







Kommentarer

Populära inlägg