Farewell Party


Nu är det dags igen! Drygt 7 månader har gått sedan vi lämnade Thailand och jag fick  erbjudandet att komma tillbaka nästa säsong till Sanuk. ”Nästa” säsong är här och om en vecka bär det av tillbaks till Hua Hin. Denna gången kommer vi att vara i Thailand i 6 månader, 5 av dem kommer jag att arbeta på svenska skolan. 

Alla frågar hur det känns och jag har inte tyckt att det har känts något särskilt. Jag har nog inte riktigt fattat att vi snart ska åka och att vi ska vara borta lite längre denna gången. Det var först igår det kom över mig. Vi hade ett lyckat avskedsparty med 40 personer och när gästerna började gå hem kände jag för första gången att det var jobbigt att säga hej då. Och fastän vi inte träffar våra vänner så ofta som vi vill i Sverige, så finns det i vår omgivning och vi springer på varandra titt som tätt i samhället. Men det är detta man får offra, men jag vet att de bästa vännerna finns kvar när man kommer hem igen.


Även i år har vi fått huset uthyrt och vi har en vecka på oss att packa, tömma huset på alla våra personliga saker (ej möblerna) och flyttstäda huset. Jag har börjat lite grann, men det är svårt att packa ner alla köksprylar och kläder när vi ska bo i huset tills vi åker. Sista natten ska vi dock sova hos goda vänner så att vi inte behöver bädda rent och städa tidigt på söndag morgon.



Jag ska försöka skriva så ofta jag kan om vårt liv i Thailand även denna gången och jag hoppas ni vill följa oss på vår resa.


"Du lever bara en gång, men om du gör det rätt, räcker en gång" - Mae West


Självklart serverade vi Mai Tai på festen.          Foto: Marielle Backström


Nu behöver vi checka in en väska till för att få med oss alla underbara presenter. Tack alla goa, fina vänner.

Kommentarer

Marielle sa…
Vi finns kvar och vi kommer att sakna er!!

Populära inlägg