100 dagar kvar...

Nu har nedräkningen börjat på riktigt. Om 100 dagar flyttar vi till Hua Hin, Thailand för att jobba och gå i skolan. (I alla fall tre av oss, en ska bara glida runt och ha det gött).

Allt började i februari när jag för första gången sökte jobb på Sanuk, Svenska Skolan i Thailand. Jag skickade in ansökan sent och gick vidare till en skriftlig intervju ganska omgående. Sedan väntade en intervju med Tina på Koh Lanta och sedan ännu en intervju med min blivande rektor, Monica. Jag har aldrig gillat arbetsintervjuer speciellt mycket, men två intervjuer via Skype med dålig mottagning och fördröjning var ännu värre. Men tydligen gjorde jag ett gott intryck och i april blev jag erbjuden en tjänst i Hua HIn. Det var ingen tvekan alls, utan jag tackade ja med en gång (även om Hua HIn inte var mitt förstaval). Tjänsten är under 2 månader i jan-feb, vilket passar oss bra. Johan kan vara föräldraledig och vi kommer ifrån Sverige under de kallaste månaderna!

Nu väntar en tid med förberedelser och nedräkning. Jag har precis skickat iväg mitt pass tillsammans med 72 signerade intyg från olika svenska myndigheter, på engelska, till Thailändska ambassaden i Stockholm och hoppas på ett arbetstillstånd. De andra familjemedlemmarna behöver ett förlängt turistvisum. Den ansökan kan vi lämna in personligt på ambassaden i Göteborg och behöver inte åka till Stockholm. 

Vi har i flera år velat åka utomlands och skaffa oss en annan slags vardag. En lugnare vardag, med mindre stress och mer tid för varandra och vi hoppas och tror att detta kommer vara bra för vår familj. Vi försöker nu att leva i nuet här hemma och njuta av livet, men det är lite svårt när vi alla längtar till vintern och vårt nästa äventyr. 

Kommentarer

Moa sa…
WOOP WOOP!
När är avresan exakt? Hinner vi ses innan ni åker?!

Jessica sa…
Åker 3 januari, så vi kanske hinner ses...

Populära inlägg