Känslorna över att komma hem

Det har varit blandade känslor när vi har tänkt på att vi faktiskt snart ska hem. Johan som har varit ledig i 8 månader längtar hem och vill sätta igång med olika projekt. Hampus har längtat hem i perioder, men han vet inte riktigt till vad eller varför. Jag och Elliot har inte ens velat tänka på ”hem”, men de sista dagarna på Bali kände jag mig färdig med resandet för ett tag. Det är ganska påfrestande att leva i en ryggsäck och hela tiden leta/boka boende och fixa transporter, boka utflykter och hela tiden vara påläst.

Att umgås 24 h om dygnet med familjen i drygt 2 månader har gått över förväntan, men visst längtar man efter ett par timmar för sig själv.

Sista dagen i Bangkok kände jag mig lite nedstämd och vemodig. Mest för att detta underbara liv vi levt i 8 månader har kommit till sitt slut.

Jag är oerhört glad och tacksam för att vi själva såg till att denna resa blev verklighet och jag hoppas att vi har inspirerat andra till att våga följa sina drömmar, släppa ekorrhjulet och ge sig ut i världen.







Kommentarer

Populära inlägg