Ännu en vecka har passerat

Det har redan gått en vecka sedan jag skrev sist. Mycket har hänt och kul har vi haft. Vi inledde helgen med en After Work på fredagen, direkt efter jobbet på vårt hemliga ställe. För en gång skull var alla med (utom rektor Monica) och vi insåg att det var vår sista gemensamma AW. Nästa vecka har några lärare lov och vi "kortisar" arbetar vår sista vecka. Tänk att tiden kan gå så fort samtidigt som det känns som om vi har varit här väldigt länge. Det är fascinerande.


En välförtjänt Mai Thai efter en lång arbetsvecka

Mina underbara kollegor som jag kommer att sakna oerhört mycket!





Min mamma och hennes man Pär var här över helgen så vi hade fullt upp med marknader, thaiboxning, fisk spa, restaurangbesök, stränder, OS och utflykter. Vi passade även på att utnyttja barnvakten och lät barnen åka själva med mormor och Pär till mangroveträsket. Själva tog vi moppen till Cha-am, staden bredvid. Tog ca en timma enkel väg, så det kändes i rumpan när vi kom fram. Själva Cha-am var inte så kul med en smal strandremsa och fullt med parasoller och thailändska helgfirare från Bangkok, men när vi åkte tillbaka söderut längs kusten hittade vi många fina ställen där vi spenderade många timmar. Blev både promenad, lunch och massage.


Lördagen började med thaiboxning.



Vi fiskar upp våra egna räkor som vi sedan grillade vid bordet. De hoppade av grillen flera gånger och jag kan säga att jag inte var så sugen på räkor när de väl var färdiggrillade.


Efter middagen åkte vi till Market Village. Där pågick en husdjursutställning som barnen uppskattade väldigt mycket. Här matar de grisarna med morötter.





Vi avslutade lördagen med lite fisk spa.

Vår första måltid på tu man hand på väldigt länge. 



Helt själva på stranden några km söder om Cha-Am.









På söndag kväll blev det Cicada Market, igen. Har blivit en trevlig söndagstradition. Åt grillspett och shoppade lite shorts och örhängen.


I måndags jobbade jag som vanligt, trots att det är V 7. Hemma har alla sportlov och jag kan följa allas resor till värme och snö på Facebook. Men jag ska inte klaga. Har man sin arbetsplats på stranden i tropiskt klimat gör det inte så mycket att man inte har lov. Eller att det regnade ungefär hela idrottslektionen.


Skidskyttestaffet





Skönt att bada efter idrotten trots att det regnar

Igår var det semledagen och det firade vi på jobbet som sig bör. Blev bjudna på dessa av en svensk kille som tidigare drev en restaurang här i Hua Hin. Tack för det, David!





Min fd kollega från Nödingeskolan kom hit i veckan också. Hon bokade flygbiljetter till Bangkok direkt efter att jag fick jobbet här i Thailand och det var så kul att träffa henne och hennes familj. Vi hamnade på Scandinavia Kitchen och åt underbar thaimat samtidigt som vi såg Stina Nilsson ta OS-guld. 






Idag firade vi Alla hjärtans dag med mycket kärlek, både på jobbet och hemma med god middag i Khao Takiab. Och imorgon firar vi det Kinesiska nyåret. Mycket firande på en och samma vecka. 





Mycket kärlek i poolen efter jobbat/skolan idag


Hittade en fransk restaurang med boulebana

























Kommentarer

Populära inlägg