Fullt upp

Vi har väldigt snabbt kommit in i vardagen här nere, med rutiner och aktiviteter. Vi hade ju som mål att inte vara så bundna till saker och ting som vi är hemma, men det är samtidigt väldigt kul att ha saker att göra på kvällarna efter skola/jobb. Varje vardag har någon av oss någon aktivitet, så som fotboll, innebandy, thaiboxning eller yoga. Men på helgerna har vi ingenting, just för att vi vill kunna göra det spontana som vi känner för just då. Så i lördags åkte vi till Black Mountain Water Park. Som vanligt var vi nästan själva i parken och första timmen var vi HELT själva. Nästan lite jobbigt att allt fokus låg på oss, vi kände oss nästan som kändisar som hade hyrt parken för oss själva. Roligast var den uppblåsbara hinderbanan där vi alla fyra flög som vantar och trillade i vattnet hela tiden. Tur vi hade flytvästar annars hade vi drunknat av alla skrattattacker.


Söndagen spenderade vi på stranden vid Soi 61. Nästan hela lärarkoren var där, så det blev en lång och trevlig dag med lunch på stranden och glass och shakes. Efter en heldag på vattenland och ännu en heldag i solen på stranden kände vi oss ganska brända. Eftersom solen inte visade sig alls förra helgen har vi (eller i alla fall jag) inte hunnit sola så mycket. Men nu ser vi alla så där härligt bruna och friska ut.


Emellan alla aktiviteter har jag hunnit hämta mitt arbetstillstånd i Prachuap Khiri Khan, staden 7 mil söder ut. Jag har också skaffat mig ett thailändsk bankkonto så att jag kan få lön. Allting tar ganska lång tid i Thailand och det är en mängd papper som ska signeras, stämplas och kopieras. Nu ska vi "bara" visa upp oss på immigration, skaffa ett re-entry visa så att vi kan komma in i landet igen efter vår semester på jullovet och sedan förlänga vårt visum som går ut efter 3 månader. Som sagt, inget är enkelt i detta land. Tur att man har en rektor som har stenkoll på allt och alla och skickar en till rätt myndighet med rätt papper.


Eftersom jag sitter ute på balkongen och skriver tillsammans med alla mygg måste jag avsluta nu innan jag blir helt sönderbiten. På återseende!



En lycklig kille som har vattenparken för sig själv


Balansträning i vågpoolen



Livet är allt bra härligt






Strandfynd



Vi hänger på stranden efter jobbet, mitt i veckan. Så kan livet se ut om man vill.







Kommentarer

Populära inlägg