Vinterkräksjukan

Vaknade kl 2 på natten till onsdagen och kände mig illamående. Försökte förtränga det, men till slut gick det inte längre. Var helt säker på att det var maten jag åt efter yogan. Tog nämligen tallriken med rester från kylen som legat där i några dagar. På morgonen när jag ska meddela min kollega att jag inte kan åka med henne till jobbet har jag 16 olästa meddelande på Messenger. Är inte bara jag som är sjuk, utan 2 lärare och 15 barn till på skolan. Tydligen har vi fått en mycket aggressiv form av vinterkräksjukan. Antagligen någon som haft med sig den från Sverige eftersom magsjuka inte existerar på dessa breddgrader. Jag var lite matt denna första dag och hade svårt att äta, men dagen efter var vi alla friska och det blev en skön dag vid poolen medan Johan fick jobba för mig och barnen var i skolan eftersom de inte var drabbade.




Fick ha madrassen för mig själv för en gång skull!



Turligt nog bor min sjuka kollega i samma område så att vi kunde ha sällskap under våra 48 timmar.







Johan och David vikarierar på förskolan.

Kommentarer

Populära inlägg