Lucia

Vi hade ett sådant fint luciafirande på skolan. Vi hade övat med barnen i veckor och i början trodde jag aldrig att vi skulle kunna få ihop det så bra som vi fick. Poolen hade svämmat över och det hade regnat hela veckan, och gräsmatta var väldigt blöt. In i det sista tvivlade vi på om vi verkligen kunde köra på gräsmattan som vi tänkt, men regent upphörde och solen torkade upp det mesta.
Efteråt bjöd vi på lussekatter och kaffe och hade ett mingelparty i skolans trädgård. Trots denna julstämning har jag väldigt svårt att hitta julkänslan när det är 30 grader varmt och palmerna svajar i vinden. Är faktiskt vår första jul i tropikerna och jag saknar mycket hemma just under denna julmånad.


Dessa söta stjärngossarna är mina!






Apan var inte sugen på att vara med och leka idag, gick bara förbi och tittade nonchalant på oss






Jag och mina kollegor som kämpat i veckor med detta luciatåg


Kommentarer

Populära inlägg