"Resan"

I över ett års tid har vi planerat och sparat till "resan". Jag har sagt upp mig från jobbet, Johan har tagit tjänstledigt i 10 månader och barnen har fått beviljat hemundervisning i 2½ månad + 5 månader på Svenska skolan i Thailand. Planen har växt fram sedan jag blev erbjuden att arbeta i Hua Hin i 5 månader, men ville vara utomlands längre. Detta kommer att bli barnens längsta resa i ryggsäck och en stor rikedom för oss som inte samlar på pengar, utan på reseminnen. Första delen av resan efter avslutad skolgång och jobb blev att stanna kvar i Hua hin och låta barnen få ha hemundervisning så mycket som möjligt. Vi körde 6 dagar i veckan, långa dagar för att hinna med så mycket som möjligt för att kunna ha mer fritid under resans gång. Vi valde att vara kvar i Hua Hin för att kunna fira Songkran med våra vänner, ett beslut vi inte ångar då Songkran var en av de bästa upplevelserna under våra 6 månader i Hua Hin. Efter Songkran åker vi direkt till Hong Kong. Detta är barnens val, då de absolut vill till Hong Kong. Varför vet jag inte, men jag tror att de tycker att det låter fräckt. Efter vår vecka i Hong Kong åker vi vidare till Filippinerna och där kommer vi vara i 30 dagar. Sedan åker vi till Indonesien i 31 dagar för att sedan ta oss till Bangkok för att flyga hem efter midsommar.  Huset hemma har vi hyrt ut till slutet av sommaren, så vi kommer att bo på landet tills skolan börjar eller tills jag får ett jobb.




Kommentarer

Populära inlägg