Bang Saphan

I fredags efter jobbet tog vi en taxi till en liten by som heter Bang Saphan. Det tog ca 3 h att åka dit. Vi hade bokat 2 rum på The Theater Villa för att vi hade läst att det skulle vara så bra. Och det var SÅ bra. När vi kom med taxin stod det flera tjejer och välkomnade oss. Bar våra väskor till rummen och gav oss välkomstdrinkar. Vi bytte om snabbt och gick ner till stranden. Tyvärr blåste det en hel del, men vi hittade en liten restaurang längs stranden där vi köpte lite drinkar och frukt. På kvällen åt vi en god middag på hotellet. Som vanligt hamnade notan på ca 1 000 bath (250kr) för 6 personer.

På lördagaen hade vi tänkt åka ut till paradisön Koh Talu, men det blåste fortfarande och båtarna var inställda. Vi hängde istället på stranden och hade en slapp och skön dag. Åt lunch på Coral, ett jättefint hotell.

På söndagen tog vi tåget tillbaka. Det fanns bara platser kvar i 1:a klass, så vi tog det och hade en förhoppning att vi skulle resa som kungar, men tåget var slitnare än en sunkig tunnelbanevagn. Dessutom var AC:n på max och vi virade in oss i handdukar och saronger för att inte frysa ihjäl. Vi fick i alla fall varsin vaniljbulle och ett glas dricka. Vår värde, Jane och hennes man från hotellet körde in oss till tågstationen. Vi var lite tidiga och ville äta lunch innan tåget gick. Hon tog då med oss till en nudelbar och satt med oss och åt. Dessutom betalade hon hela notan. Efteråt frågade vi om hon visste var vi kunde köpa de goda kexen vi blev serverade hela tiden på hotellet till kaffet, och då körde de genom hela stan till deras affär och vi fick verkligen övertala henne att låta oss betala våra egna kex. Har aldrig träffat någon mer vänlig och generös människa. Väl på perongen kramade hon oss och önskade oss lycka till. Kändes som om vi var hennes vänner och inte betalande gäster. Varje kväll hade hon dessutom avrundat notan nedåt. Tog heller inte betalt för en Green Curry-rätt som var så stark att vi inte kunde äta den. Var ju inte hennes fel att vi ännu inte vant oss vid denna hettan i maten.

Har ni någonsin vägarna förbi kan jag varmt rekommendera er att stanna en natt eller två i Bang Saphan och ta in på The Theater Villa.

Vårt underbara hotell

Efter en veckas arbete satt det fint med en drink!

Vi roar oss men att hoppa längdhopp

Och att gräva i sanden.

Några tjurar hade smitit och hade det underbart på stranden

Ensamma på stranden hela helgen.
Strandfynd
Utsikt från vår balkong
Pojkarna turas om att massera varandra.

Här blir vi bjudna på lunch av vår värd, Jane.
Hampus var inte lika förtjust av lunchställe.

Tågstationen

Vi är hemma i Hua Hin igen och ingen vill gå hem. Vi går istället ner till stranden och spenderar kvällen med lite fotboll och middag.