En annorlunda vardag

Vi har nu kommit in i en härlig vardag här i Thailand. Fast barnen har gått mindre än en vecka i skolan känns allt så naturligt och bra. Allt bara flyter på. Jag går upp halv 7 och går till jobbet 7. Börjar 7, men det tar ca 50 sekunder att gå. Johan går då upp och lagar omelett till barnen och följer dem till skolan så att de är där strax innan halv 9. kl 14 sluta skolan och Johan hämtar barnen och ger dem mellanmål. (Idag bestod den av en pannkaka full med glass, grädde, Nutella och jordgubbar). Jag kommer hem vid halv 5 och då åker vi oftast in till stan och kikar runt, shoppar eller hänger på stranden och käkar middag.

Ikväll var vi ute och åt i Khao Takiap, det blev sista middagen för Maria och hennes son. Imorgon åker de hem igen till kalla, blåsiga och regniga Sverige. Och vi blir av med vår "maid" som har skött disk, tvätt och städ. Johan tycker det har varit underbart att ha "två fruar". Och det har varit väldigt skönt för mig. Jag har inte diskat, lagat mat eller städat på snart 2 veckor.

Johan har frågat några gånger idag om vi har någon budget. Jag tror inte det säger jag. Vi är här så kort tid och vi vill verkligen njuta. Och så är det ganska billigt så vi passar på att unna oss det lilla extra. Äta ute varje dag, åka taxi när vi inte orkar gå eller vänta på bussen. Äta det vi vill och köpa det vi vill. Åka på semester på helgerna och gå på vattenland när vi känner för det.


Johan hyrde idag en moppe (lätt motorcykel). Vi hade inte tänkt göra det eftersom trafiken är som den är, men vi har märkt att det underlättar så mycket om man har en moppe. Johan behöver också känna sig fri att ta sig runt i stan på dagarna när han är ensam hemma. Han har också köpt ett gymkort och imorgon börjar innebandyträningen med Hua Hin Vikings. Börjar bli en vardag även för honom.


Lyckliga pojkar som har fått en leksak




Nu ska jag få en vältränad man

Vi är redo för dagens utflykt till templet i våra fina Sanuk T-shirts



"Vår" munk som välsignade mig och Elliot


Johan har, förutom alla myggbett, fått dessa utslag, som kliar, på låren. Han bara älskar Thailand;)


Kommentarer

Populära inlägg