Full fart som vanligt

Då var det måndag igen. Var på jobbet strax efter 7 och började planera upp alla mina elevers vecka. Jag har fått frågan några gånger om vad vi gör på all vår planeringstid när vi bara har max 12 elever i varje klass och arbetar 9 timmar om dagen. Men att ha 12 elever med olika planeringar i olika åldrar är som att planera upp för 12 olika klasser. Vi har dessutom elever som kommer och går hela tiden och som ska ha inskrivningssamtal, utskrivningssamtal och omdömen. Dessutom ska vi ha kontakt med alla föräldrar och alla elevers lärare i Sverige. Kan säga att vår planeringstid fylls upp ganska bra. Men det är ett kul jobb och jag gillar dessa administrativa arbetsuppgifter.     

På morgonsamlingen idag startade vi upp vårt RAR-tema. RAR står för Respekt för andra, Ansvar för sina handlingar och Respekt för sig själv. Efter samlingen hade vi idrott. Dans stod på schemat och det blev en bra lektion. Men värmen har kommit på riktigt och det är knappt man orkar köra en hel låt. Men, vi ska inte klaga, det är ju därför vi är här. 

Mitt arbetstillstånd blev klart idag så kl 13 fick Johan komma in och vikariera en timma så att jag kunde ta en taxi till Prachuap Khiri Khan (igen). Tog drygt 1 timme dit. Väl inne på arbetstillståndsmyndigheten blev jag flyttad fram och tillbaka, upp och ner och sitta ner och vänta på alla dessa olika rosa stolarna. Tog inte så värst lång tid, men jag undrar varför allt ska vara så krångligt. Jag har skickat in 72 st papper (jag överdriver inte) och 18 passfoton på mig klädd i vit skjorta och svart kavaj. 

Kom hem igen strax efter 16 och tog moppen ner till Khao Takiab och åt på Nern Chalet Beachfront Hotel som ligger vid havet strax innan apberget.Firade lite att det var måndag och att vi har 2 minuter till havet på moppen och att jag har fått min första thailändska lön. Det är alltid lätt att hitta orsaker till att fira här nere. Efter middagen kände sig Hampus lite hängig, så vi åkte hem. Johan och Elliot tog en tur in till stan och kollade in ett thaiboxningsgym. Barnen är väldigt sugna på att börja. 




Är så lycklig att jag får möjligheten att bo här i Hua Hin och ha gångavstånd hit. 



Härlig utsikt

En tokig fisk som ville äta upp oss på restaurangen 

Så här får man lön

Lönespec

Mitt work permit


Work Permit myndigheten




Fruktstund vid poolen efter idrotten. Blev ett riktig härligt poolparty!
Varför inte, det är ju ändå måndag. 


Kommentarer

Populära inlägg