Spontana kvällar är de bästa kvällarna!

Denna blogg har blivit mer som min dagbok, så vill man inte läsa mer så slutar man nu. Men för oss är det kul att ha kvar detta när vi kommer hem. Och så skriver vi för våra familjer som undrar hur vi har det och för alla våra vänner som tycker det är spännande att följa oss och för er som kanske vill veta hur ert liv skulle kunna se ut om ni flyttade till Thailand för en tid. Själv har jag läst många familjers bloggar från Hua Hin för att få tips på vardagliga ting.

Idag torsdag var det den första riktiga långa skoldagen. Jag hade 8 elever som arbetade med sina individuella planeringar. Det var långa arbetspass och jag hinner verkligen hjälpa alla som behöver det. Vi har 2 raster under dagen och här är det inget rastvaktschema som gäller, utan vi har valt att vara ute hela tiden. Dels för att vi vill vara ute, dels för att det inte finns något personalrum och för mig är det också kul att se mina egna barn skapa nya kontakter med andra barn. En annan orsak är att man inte blir lika trött som hemma i Sverige där man har stora klasser och mycket stress. Här är det lugnt för det mesta, många pedagoger och få barn.

Efter jobbet tog vi en taxi in till stan. Min kollega hyr en fotbollsplan varje torsdag och vi var några familjer som dök upp. Barnen (och Johan) hade hur kul som helst. Hampus var yngst och sedan var det barn i alla åldrar (alla från skolan) och mammor och pappor som spelade i 1 timma. Elliot träffade sin klasskompis (min elev) och ville gärna följa med honom hem och bada. Hela vår familj hängde med och badade i deras pool och efter det var vi hungriga och gick med den familjen ut och åt. Det är detta som är så fantastiskt med att vara här. Skulle aldrig hända i Sverige att jag efter en dag med ny klass, skulle följa med en elev hem och hänga med dennes familj. Men så gör vi här och det känns inte ett dugg konstigt. Det är dessutom en supergullig familj från Kungsholmen som vi säkert kommer att träffa fler gånger.



Baan Jennie, området där Elliots kompis bor.
Skönt med ett svalkande dopp efter fotbollsträningen.



Fotbollsmatch med alla nya vänner, stora som små.

I morse hade några kokosnötter ramlat ner i poolen. 




Så det fick bli kvällens vätskeersättning. 

Kommentarer

Populära inlägg