Helg i Hua Hin

I fredags när vi packade badväskan efter jobbet frågade Hampus vilket hotell vi skulle bo på denna helgen. Har blivit en vana att åka iväg direkt efter jobbet, men denna helgen ville vi vara kvar i Hua hin. Vi började helgen på fredag kl 12 då skolan stänger och vi pedagoger drog till stranden med våra familjer. Vi åt och hängde vid Soi 77. Sanden är extra vit och fin just där. Vi var där hela eftermiddagen och kom hem vid 18-tiden. Jag stekte upp lite ris och grönsaker som vi åt till middag innan vi hade lite after beach, chips och cola.

På lördag morgon testade barnen thaiboxning för första gången och de tyckte verkligen om det. Noah (Elliots bästa vän här och min elev) var där med sin familj och efter träningen hängde vi med dem hem och tog ett bad. Åt sedan lunch ihop på Moms. Ett litet plåtskjul på Soi 94 med jättegod mat för 10-15 kr rätten.

Sedan åkte vi hem och hängde vid poolen innan det var dags för nästa aktivitet. Annelie, min kollega och Hampus fröken kom hit och vi tog en taxi upp till Black Mountain. Black Mountain är Asiens finaste golfklubb och där spelade coverbandet Duo Jag från Sverige. Vi träffade massor av folk vi kände och hade hur kul som helst. Är väldigt roligt att efter knappt en månad i stan har man skaffat sig massor utav vänner som man springer på och umgås med.

Idag tog vi moppen (hela familjen på samma moppe) till Pranburi mangroveträsk. Longstay- eleverna på skolan hade varit där och barnen var så sugna på att åka dit efter allt de hade hört. Och det var verkligen en bra utflykt. Tog knappt en halvtimma att köra dit. Gick sedan ett varv på den uppbyggda stigen, tog en longtailbåt ut på kanalen och fick se massa varaner i träden. Såg också hur thailändarna bor längst vattnet, precis som vi har sett på TV. De flesta var fiskare och vi såg också flera hundra stora fiskebåtar. Hittade en mysig restaurang längst vattnet som vi sedan tog moppen till och åt lunch. Åkte tillbaka till en strand och var där hela dagen. På vägen hem stannade vi till vid de 7 stora statyerna. De största statyerna vi har sett. Vilade oss en liten stund när vi kom hem innan vi åkte ut igen. Denna gången till nattmarknaden. Alla köpte vi någonting och vi var nöjda med våra inköp. Barnen åt hamburgare på BK och vi åt thaimat på ett enkelt ställe vid klocktornet.

Denna helgen har det inte varit en lugn stund, men det har varit så kul och vi har hunnit med så mycket. Alla borde sluta 12 på fredagar så att alla helger blir långhelger.

Nya shorts så att träningen går ännu bättre nästa vecka.
Nattmarknaden

Druckit Fanta
Statyer

Utsiktstorn
Mangroveträsk
Det fanns massor av krabbor med självlysande ögon och klor
Först hade vi jättesvårt för att upptäcka varanerna. Men vår guide visade oss och till slut hittade vi några själva.
Vi väntar på att en båt ska dyka upp och hämta oss.

Vi hittade en liten, skumpig väg som ledde oss till en rostig bro. Trodde aldrig vi skulle komma över den bron, men det gjorde vi.

Söndagsfrukost

På konsert

En öl på Black Mountain

En drink i solnedgången med Annelie

Hampus och Elliots tränare är rankad tvåa i världen i Thaiboxning.

Hela gänget. De flesta kom från barnhemmet och fick vara med och träna.

Elliot gräver en kanal. Hampus och Noomi har tröttnat för länge sedan och badar i solnedgången.

Hela gänget gottar sig efter en hård arbetsvecka.