Första dagen på nya jobbet!


Vaknade tidigt. Gick upp halv sju och tränade lite på uteplatsen. Avslutade med ett dopp i poolen. Fast jag gick upp så tidigt blev det stressigt så att jag till och med glömde att borsta tänderna. De andra i huset skulle till Black Mountain Water Park. Kollade upp några saker för dem i sista sekund och väckte alla innan jag gick.

Jag kände mig inte särskilt nervös. Har träffat alla innan och det är verkligen ett härligt och lättsamt gäng. Vi "nyisar" ägnade förmiddagen åt att gå igenom information medan de "gamla" planerade upp vecka 2 och 3 för alla.
Lunchen bjöd skolan på och den intogs på en mysig restaurang på stranden vid Soi 77. Tänkte på er lite där hemma faktiskt och undrade lite vart ni skulle äta idag;)
Efter lunch blev vi "serverade" 2 veckors planering och fick tid till att fixa i ordning våra klassrum. På ett sätt var det en vanlig studiedag som jag vet att många utav er har haft idag, och på ett sätt var den ganska overklig. Jag har strävat många år efter denna typen av upplevelse och jag har längtat i mer än ett halvår till att få komma hit, och nu är vi äntligen i  gång. Känner en oerhörd tacksamhet över att jag får möjligheten att göra detta.
På väg till jobbet



Här är vi på väg ut för lite lunch


Här åt vi idag!



Sämre utsikt kan man ha


Mitt klassrum. Inte så stort, men mina 9 elever som kommer på onsdag får plats.


Utsikten från mitt klassrum

När jag kom hem från jobbet var ingen hemma. Jag la mig vid poolen och läste lite innan solen försvann bakom palmerna. När alla sedan kom hem från vattenlandet gick jag och Johan till ett matstånd vid vår gata och köpte lite middag. 
Efter middagen blev det ett kvällsdopp och tre omgångar Sequence. Som ni förstår har jag inga problem med att vänja mig vid detta nya liv. (Och nu har jag också lyxen att ha min vän Maria här som fixar med disk och städ). 

Här köper vi lite kyckling, korvar och någon gryta med räkor och bläckfiskar


Till efterrätt blev det drakfrukt



Så vacker frukt!







Kommentarer

Angelica sa…
Underbart! Förstår att det är lätt att vänja sig vid den nya vardagen, talar av egen erfarenhet när jag säger att det blir värre när man kommer hem igen... Men - det är ju länge tills dess. Fortsatt lycka till!

Populära inlägg