Skolstart!

Idag drog skolan igång och vi startade med ett upprop kl 8:30. Vi samlade alla ute på "plattan" och presenterade oss för eleverna. Det är närmare 60 barn inskrivna på skolan just nu, så mycket folk var det. Vi lekte några lekar och gick sedan in i klassrummen. Denna vecka har jag 9 elever i min klass, alla i 1-3. Vi avslutade dagen kl 10 för att hinna med alla inskrivningssamtal med nya elever. Jag hade 7 samtal och satt hela dagen med det. Är kul att träffa alla dessa människor från hela Sverige och se vad lärarna hemma har skickat med för material och böcker. Efter dessa månaderna kommer jag att vara expert på allt läromedel som finns!

Efter jobbet gick vi till Khao Takiab beach och åt middag på stranden. Det var väldigt lite folk ute och tomt på de få restauranger som var öppna. Vi valde en finare restaurang och åt så goda kycklingrätter. Johan Sweet and sour och jag cashewnut. Vi skulle ta taxi hem, men det kom ingen så vi gick hem också. Fick ihop 7 km och 11 000 steg. Bra jobbat av barnen som gick i flipflops utan att klaga en ända gång. 

Imorgon är det en hel skoldag och det ser vi alla fram emot. Johan som får en skön egen dag och vi kommer äntligen igång med skolan och allt vad det innebär med nya kompisar och rutiner. 
Här är det flummigaste samtalet jag hade idag. Eleven satt bara och skrattade och pappan gjorde pilbågar av pennor och gummiband och lillebrorsan gick runt och fotade. Talade också om för en om man såg för tjock ut på bilden. 

Här är mitt friskhetsintyg som jag fick igår när jag gjorde ett läkarbesök på San Paulo Hosptal. De tog puls, lyssnade på lungorna och tittade på fingrar och ben. Efter det kunde många sjukdomar uteslutas, så som elefantsjukan och drogmissbruk. Detta intyg krävs för att få arbetstillstånd i Thailand. 

Min fantastiskt goda middag. 
Äntligen fick vi se den omtalade apan som går omkring på gatan och "handlar" inne på Seven 11. Den är tydligen för tjock för att orka gå upp till apberget igen och trivs bra med att äta soppor från restaurangern. 


Kommentarer

Hej på er igen.
Det är verkligen roligt att läsa er blogg. Härlig humor och fyndigt skrivet. Förstår att samtalet med den pappan med söner var lite jobbigt men de har ju en fru och mamma som är svår att konkurera med så där har du fått lite att bita i.
Skönt att få reda på en gång för alla att du inte har några värre sjukdomar så vi kan fortsätta umgås när ni kommer hem. Kan hälsa från Ann-Marie. Vi var hos henne och visade era foton så nu är hon också med på var ni hamnat och hur ni har det så här i början på resan.
Sköt om er

Populära inlägg